fbpx

Prevádzkový poriadok lyžiarskeho strediska 

Ski Tále, Nízke Tatry

 
1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
 
1.1. Tento prevádzkový poriadok pre zimnú lyžiarsku sezónu 2024/2025 vydaný spoločnosťou Tále, a.s., so sídlom Tále 100, 977 01 Horná Lehota, IČO: 36 028 631, zapísaná v OR OS Banská Bystrica, oddiel Sa, vložka č. 478/S (ďalej len „Tále, a.s.“ alebo len „prevádzkovateľ“), upravuje poskytovanie služieb – prepravu lyžiarskymi vlekmi, využívanie lyžiarskych tratí, správanie sa v areáli lyžiarskeho strediska Ski Tále, na parkovisku pred areálom (vrátane príjazdovej cesty do strediska, parkoviska, prípadných odstavných plôch atď.) a úpravu práv a povinnosti s tým súvisiacich (ďalej ako ,,prevádzkový poriadok“).

1.2. Kontaktné údaje prevádzkovateľa: 
Obchodné meno:   Tále, a.s., 
Sídlo:                         Tále 100, 977 01 Horná Lehota
Telefónne číslo:      +421 48 6712 201
E-mail:                      ski@tale.sk
 
1.3. Kúpou akéhokoľvek druhu skipasu, online skipasu vyzdvihnutého v zmysle VOP na online predaj a/alebo využívaním služieb poskytovaných prevádzkovateľom, zdržiavaním sa v areáli lyžiarskeho strediska Ski Tále sa osoby vymenované v čl. 2 a zdržiavajúce sa v areáli Ski Tále zaväzujú dodržiavať ustanovenia tohto  Prevádzkového poriadku, Bieleho kódexu a/alebo pokyny zamestnancov a/alebo osôb poverených prevádzkovateľom. Pri nerešpektovaní ustanovení vyplývajúcich z tohto Prevádzkového poriadku, resp. Bieleho kódexu, prípadne pokynov zamestnancov a/alebo osôb poverených prevádzkovateľom nesú osoby, ktorým povinnosti vyplývajú, zodpovednosť za ich porušenie. 

2.  VYMEDZENIE POJMOV

2.1. Areál lyžiarskeho strediska Ski Tále – pozemky vo vlastníctve alebo nájme prevádzkovateľa zodpovedajúce grafickému zobrazeniu na mapách zverejnených na webe https://www.tale.sk

2.2. Lyžiar – lyžiar/snowboardista, t.j. osoba, ktorá si kúpila skipas a /alebo pohybujúca sa na lyžiarskych tratiach, resp. idúca na lyžiarskom vleku a/alebo nachádzajúca sa na lyžiarskom svahu po lyžiarskej trati dolu kopcom.

2.3. Návštevník – každá fyzická osoba, nachádzajúca sa v areáli lyžiarskeho strediska Ski Tále a/alebo nie je možné ju považovať za lyžiara.

2.4. Držiteľ skipasu – osoba, ktorá si zakúpila niektorý z druhov skipasu v pokladni prevádzkovateľa a má pri sebe doklad o jeho úhrade.

2.5. Skipas – je časovo ohraničené oprávnenie, ktoré umožňuje počas jeho platnosti neobmedzene využívať lyžiarske vleky, ktoré sú k dispozícii a sú aktívne v čase použitia tohto oprávnenia podľa podmienok stanovených  v prevádzkovom poriadku. Podmienkou pre používanie skipasu je vlastníctvo/držba karty, na ktorej je zapísané časovo ohraničené oprávnenie. Kúpou skipasu dochádza zároveň k uzatvoreniu poistnej zmluvy uzatvorenej na účel  poistenia skipasov, ktorú má prevádzkovateľ  uzatvorenú.  Platnosť  oprávnenia v danej zimnej sezóne stanovuje typ skipasu.
                                                                                        
2.6. Pojmové  vymedzenie jednotlivých druhov skipasov:
a) 2/4 hodinový skipas – je platný na časové obdobie uvedené na skipase od okamihu aktivácie karty, t.j. od okamihu jeho prvého použitia v danom dni, avšak neplatí dlhšie ako do ukončenia prevádzkovej doby lyžiarskych vlekov v danom dni;
b) 1 – dňový skipas – je platný na stanovený za sebou idúci počet dní, ktorý je uvedený na skipase, od okamihu aktivácie karty, nezáväzne od hodiny, v ktorej sa  karta aktivovala, ale nie na dlhšie ako do ukončenia prevádzkovej doby lyžiarskych vlekov v posledný deň platnosti skipasu;
c) skipas na počet jázd – je platný na stanovený počet jázd, je možné ho využiť kedykoľvek do konca lyžiarskej sezóny.
d) 2/3 – dňový skipas – je platný na stanovený za sebou idúci počet dní, ktorý je uvedený na skipase, od okamihu aktivácie karty, nezáväzne od hodiny, v ktorej sa  karta aktivovala, ale nie na dlhšie ako do ukončenia prevádzkovej doby lyžiarskych vlekov v posledný deň platnosti skipasu;
e) 4/5 – dňový skipas – platí ľubovoľných 4/5 dní zo 7 dní od dátumu zakúpenia alebo platnosti.
f) zľavnený – zľavnený skipas Región 1 deň/4 hodiny, ZŤP, ZŤP-S, dieťa do 5 rokov (vrátane). Podmienkou je predloženie príslušných dokladov (OP, preukaz ZŤP, kartičku poistenca, občiansky preukaz)
g) skupinový  – za skupinu sa považuje skupina min. 20 osôb. Pri kúpe rovnakého druhu skipasu sa poskytuje zľava 5% alebo 21. lístok zdarma. Vyžaduje sa menný́ zoznam, pečiatka, podpis. Skupinové skipasy kupuje a platí jedna osoba (vedúci skupiny).
h) večerné lyžovanie – skipas platí počas večerného lyžovania v stredisku v piatky v čase od 18:00 – 21:00 hod. Večerné lyžovanie sa realizuje len na vlekoch TLV“A“, TLV“C“ a Tatrapoma H100.

2.7.  Bezkontaktná čipová karta – nosič časového oprávnenia vyplývajúceho zo zakúpeného skipasu, je vlastníctvom prevádzkovateľa.

2.8.  Lyžiarska trať – zjazdovka upravená, označená a určená prevádzkovateľom na zjazdové/rekreačné lyžovanie, prípadne snowboarding.

2.9.  Priestor vyhradený na iné zimné športy  – časť svahu strediska prevádzkovateľa označená prevádzkovateľom a určená na sánkovanie, prípadne na iné zimné aktivity

2.10.  Bežecká trať – trať určená a vyhradená prevádzkovateľom na bežecké lyžovanie;

2.11. Lyžiarsky vlek – dopravný prostriedok zabezpečujúci prepravu osôb na zjazdovke. V stredisku prevádzkovateľa sa nachádzajú: 
• lanový vlek TATRAPOMA H 130
• lanový vlek TATRAPOMA H 100
• TLV „A“
• TLV „C“
• detský vlek Tatrapoma S,,
• detský vlek BBK-H.
(ďalej spolu ako ,,lyžiarske vleky“ alebo samostatne lyžiarsky vlek“)
Ich prevádzka je závislá od dostatočných podmienok na ich prevádzku.

2.12. Výdajný automat – po načítaní QR kódu vydá automat čipovú kartu s nahratým skipasom.  Využíva sa na účely vyzdvihnutia online skipasov.

2.13.  Samoobslužný automat – automat, ktorý slúži na nákup skipasov priamo v stredisku ako ďalšia možnosť nákupu  skipasov okrem pokladne, kde je možná len bezhotovostná platba.

3. PREVÁDZKA A PREVÁDZKOVÁ DOBA LYŽIARSKEHO STREDISKA

3.1. Prevádzka jednotlivých lyžiarskych vlekov je závislá od konkrétnych poveternostných podmienok. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo uzatvoriť na nevyhnutnú dobu lyžiarsky vlek/ lyžiarske vleky (2.11.)  pri poruchách, nadmernej rýchlosti vetra, hustého sneženia, hmly, výpadku elektrickej energie a podobne za účelom ochrany života a zdravia, prípadne majetku.

3.2. Prevádzkovateľ na začiatku každej prevádzkovej doby podľa bodu 3.4. garantuje, že lyžiarske trate sú dostatočne upravené a spôsobilé na bezpečné užívanie. Prevádzkovateľ nezodpovedá za zmenu kvality lyžiarskych tratí a kvality snehu počas prevádzkovej doby zapríčinené najmä vplyvom poveternostných podmienok, prípadne pohybom lyžiarov.
 
3.3. Plánovaná lyžiarska sezóna v r. 2024/2025 je  plánovaná  prevádzkovateľom, avšak  podmienená poveternostnými a prevádzkovými podmienkami v stredisku Tále, a. s.  nasledovne:
 
– TOP SEZÓNA: 24. 12. 2024 – 06. 01. 2025. 
– HLAVNÁ SEZÓNA: do 23. 12 2024 a od 07. 01. 2025 do konca lyžiarskej sezóny 2024/2025.
 
3.4. Pokiaľ prevádzkovateľ neurčí inak, prevádzková doba lyžiarskych vlekov a lyžiarskych tratí v stredisku Ski Tále je nasledovná:
– v čase od 9:00 do 16:00 hod. počas denného lyžovania,
– v čase od 18:00 do 21:00 hod. počas dní večerného lyžovania.
 
Prevádzkovateľ si vyhradzuje prípadné zmeny, resp. posuny časov s ohľadom na možné poveternostné podmienky.
 
3.5. V termíne od začiatku zimnej lyžiarskej sezóny do ukončenia zimnej lyžiarskej sezóny 2024/2025 v čase od 16:00 hod. do 9:00 hod. sú ZJAZDOVKY UZATVORENÉ okrem dní vyhradených na večerné lyžovanie podľa 3.4. 
V čase uzatvorenia zjazdoviek je zakázané na ne vstupovať! Hrozí najmä nebezpečenstvo úrazu káblami snežných diel a od strojov upravujúcich trate,  ako napr. navijákových s rozvinutým lanom, nebezpečenstvo pádov, …..
V čase večerného lyžovania je potrebné sa zdržiavať len na osvetlených lyžiarskych tratiach.
Každá osoba zdržiavajúca sa v areáli lyžiarskeho strediska berie na vedomie, že pri nerešpektovaní usmernení podľa tohto bodu, bodu 3.7. a 3.8.  zodpovedá za všetku škodu spôsobenú prevádzkovateľovi.

3.6. Prevádzkovateľ je oprávnený jednostranne zmeniť prevádzkovú dobu lyžiarskych vlekov a lyžiarskych tratí. Informácie o snehových podmienkach a prevádzke lyžiarskych vlekov a lyžiarskych tratí sú denne k dispozícii v pokladniach strediska prevádzkovateľa, ako aj na internetových stránkach www.tale.sk
a www.holidayinfo.sk.

3.7. Prevádzkovateľ prehlasuje, že v stredisku neprevádzkuje žiadne skialpinistické trate, preto využívanie lyžiarskych tratí uvedeným spôsobom je ZAKÁZANÉ!

3.8. Ďalej sa zakazuje vstupovať na lyžiarske trate s domácimi zvieratami, stavať slalomové trate a rôzne prekážky bez predchádzajúceho písomného súhlasu prevádzkovateľa, jazdiť na štvorkolkách a snežných skútroch bez predchádzajúceho písomného súhlasu prevádzkovateľa, vstupovať na lyžiarske trate a lyžiarske vleky pod vplyvom alkoholu alebo iných omamných a psychotropných látok.

3.9. Lyžiari mladší ako 15 rokov sú na všetkých lyžiarskych tratiach povinní chrániť si hlavu riadne upevnenou lyžiarskou prilbou. Prevádzkovateľ však nosenie prilby ako prevenciu proti úrazom odporúča všetkým lyžiarom.

3.10. Návštevníci, ako aj lyžiari sú povinní dodržiavať výstražné, príkazové a informačné tabule, prípadne iné upozornenia v areáli prevádzkovateľa a nesmú ich ničiť, poškodzovať alebo odstraňovať. Tiež sú povinní rešpektovať pokyny a usmernenia osôb poverených prevádzkovateľom. V opačnom prípade zodpovedajú za škodu spôsobenú prevádzkovateľovi.

3.11. Prevádzkovateľ používa na úpravu tratí a kontrolu areálu terénne snehové vozidlá (snežné pásové vozidlo, snežný skúter), ktoré vydávajú zvukové a svetelné signály. Vtedy je každá osoba nachádzajúca sa v areáli lyžiarskeho strediska areálu povinná zvýšiť pozornosť, prípadne znížiť rýchlosť jazdy, vozidlo zďaleka obísť alebo zastaviť a nechať ho prejsť.

3.12. V prípade, že návštevník/lyžiar svojím správaním a konaním ohrozuje alebo poškodzuje majetok, záujmy prevádzkovateľa alebo život, zdravie alebo majetok ostatných návštevníkov/lyžiarov areálu lyžiarskeho strediska, je prevádzkovateľ oprávnený odoprieť návštevníkovi/lyžiarovi poskytnutie služieb prípadne využiť všetky právne či iné dostupné prostriedky v súlade s právnymi predpismi na ochranu a predchádzanie vzniku škodám, pričom návštevníkovi/lyžiarovi nevzniká žiaden nárok na finančnú ani nefinančnú náhradu za nemožnosť/neposkytnutie využitia služieb poskytovaných prevádzkovateľom.

3.13. Prevádzkovateľ je oprávnený obmedziť rozsah používania lyžiarskych tratí a lyžiarskych vlekov návštevníkmi v prípade lyžiarskych pretekov na nevyhnutnú dobu a/alebo v nevyhnutnom rozsahu, organizovaných tréningov lyžiarskych klubov či iných akcií na čas trvania takýchto pretekov, tréningov či iných akcií. V stanovených prípadoch majú účastníci takýchto akcií prednosť v používaní lyžiarskych vlekov.

4. SKIPASY
 
4.1. Návštevník/lyžiar má možnosť počas zimnej lyžiarskej sezóny 2024/2025 zakúpiť lyžiarsky lístok (ďalej len „skipas“) za ceny uvedené v Cenníku vydanom spoločnosťou Tále, a.s. na zimnú lyžiarsku sezónu 2024/2025. 

4.2. Skipas vydáva spoločnosť Tále, a.s. výhradne vo forme bezkontaktnej čipovej karty. Záloha za čipovú kartu je 3 EUR. Držiteľ skipasu môže vrátiť bezkontaktnú čipovú kartu v ktorýkoľvek deň až do konca zimnej lyžiarskej sezóny 2024/2025 v pokladniach strediska Ski Tále v čase od 9:00 do 16:15 hod. resp. počas večerného lyžovania v čase od 18:00 do 21:15 hod., alebo v samoobslužnom automate. Záloha za bezkontaktnú čipovú kartu vo výške 3 EUR bude vrátená v plnej výške len v prípade vrátenia nepoškodenej karty.

4.3. Vstup na lyžiarske trate je možný len s platným skipasom. 

4. 4. Druhy skipasov:
a) Skipas „večerné lyžovanie“ platí výhradne počas večerného lyžovania v konkrétny deň,
b) 2/4 hodinový – je platný na časové obdobie uvedené na skipase od okamihu aktivácie karty, t.j. od okamihu jeho prvého použitia v danom dni, avšak neplatí dlhšie ako do ukončenia prevádzkovej doby lyžiarskych vlekov v danom dni;
c) Skipas 1 deň (9:00 – 16:00 hod.) platí jeden deň počas prevádzkových hodín strediska v deň jeho zakúpenia alebo v deň uvedený na skipase. Skipas 1 deň neoprávňuje držiteľa na večerné lyžovanie.
d) 2- a 3-denné skipasy –  platia odo dňa zakúpenia príslušného skipasu alebo odo dňa uvedeného na skipase po dobu nasledujúcich 2, resp. 3 po sebe nasledujúcich kalendárnych dní v závislosti od druhu viacdenného skipasu, ktorý si lyžiar zakúpil. 
e) 4- a 5-denné skipasy platia odo dňa zakúpenia príslušného viacdenného skipasu alebo odo dňa uvedeného na skipase po dobu nasledujúcich 7 kalendárnych dní (napr. v prípade skipasu 4 zo 7 počas ľubovoľných 4 kalendárnych dní v priebehu 7 po sebe nasledujúcich kalendárnych dní) v závislosti od druhu viacdenného skipasu, ktorý si lyžiar zakúpil. 
f) Rodinný skipas – je uvedený v bode 4.5. 

4.5. Zľavy a podmienky ich poskytovania  v cenách skipasov
• Deti do 5 rokov (vrátane) v sprievode dospelej osoby staršej ako 18 rokov s platným skipasom, lyžujú za zvýhodnenú cenu uvedenú v cenníku. Na tento skipas sa nevzťahujú ďalšie zľavy. Pre uplatnenie nároku je nevyhnutné predložiť preukaz poistenca dieťaťa, prípadne iný doklad preukazujúci vek dieťaťa (napr. občiansky preukaz).
• Seniori nad 60 rokov / držitelia ZŤP / ZŤP-S preukazu majú nárok na skipas v cene juniorského skipasu za podmienky predloženia občianskeho preukazu / preukazu ZŤP / ZŤP-S.
• Hostia ubytovaní v hoteli Stupka a v dependence hoteli Golf Tále majú nárok na 20 % zľavu zo štvorhodinových, jedno a viacdenných skipasov po predložení ubytovacieho preukazu. Na jeden ubytovací preukaz sa vzťahuje zľava len na jeden skipas pre jednu osobu. 
• Držitelia Horehronie Region Card majú nárok na 10 % zľavu z jedno až 5-denných skipasov po predložení tejto karty pri kúpe skipasu. Na jednu kartu sa vzťahuje zľava len na jeden skipas pre jednu osobu.
• Zľava pre rodiny – 2 platiaci dospelí s 1 až̌ 4 deťmi majú́ 10% zľavu na jedno až 5-denné skipasy. 
• Skupinová zľava. Za skupinu sa považuje skupina min. 20 osôb. Pri kúpe rovnakého druhu skipasu sa poskytuje zľava 5% alebo 21. lístok zdarma. Vyžaduje sa menný zoznam členov skupiny a podpis vedúceho skupiny. Skupinové lístky kupuje, platí a prípadné reklamácie vybavuje výlučne jedna osoba (vedúci skupiny).
• 4-hodinový skipas región / celodenný skipas región: Podmienka kúpy a používania: preukázať sa dokladom o trvalom bydlisku v okrese Brezno.
 
Kombinovanie zliav nie je možné. Platí najvýhodnejšia cena pre zákazníka.
 
4.6.  Kúpou skipasu dochádza zároveň k uzatvoreniu poistnej zmluvy uzatvorenej na účel  poistenia skipasov, ktorú má prevádzkovateľ  uzatvorenú.  Platnosť  oprávnenia v danej zimnej sezóne stanovuje typ skipasu.
 
5. POUŽÍVANIE ČIPOVEJ KARTY SO SKIPASOM

5.1. Bezkontaktnú čipovú kartu je potrebné vložiť do vrecka na ľavej strane oblečenia. Predmety, ktoré môžu rušiť načítanie karty (napr. mobilné telefóny, kľúče od auta, platobné karty), by mali byť umiestnené na pravej strane odevu.

5.2. Pri prechádzaní cez turniket je potrebné mať pri sebe len jednu čipovú kartu so skipasom, pretože môže dôjsť k aktivácii oprávnenia z inej karty tohto typu.

5.3. Každý prechod cez turniket a načítanie karty je signalizované príslušným hlásením na displeji čítačky a zeleným svetlom na turnikete. Červená svetelná signalizácia na turnikete znamená zákaz prechodu cez turniket.

5.4. Po prejdení cez turniket sa automaticky spustí časová blokácia karty (platí u časových skipasoch), ktorá znemožňuje použitie tej istej karty inou osobou.

5.5. Fyzická osoba, ktorá používa časové oprávnenie karty, je povinná venovať pozornosť zvukovým signálom a správam zobrazeným na obrazovke čítačky turniketu a riadiť sa pokynmi a príkazmi, ktoré z toho vyplývajú.

6. STRATA, ODCUDZENIE A POŠKODENIE SKIPASU
 
6.1. V prípade poškodenia skipasu je jeho držiteľ povinný toto bezodkladne oznámiť v pokladni strediska spolu s predložením dokladu o kúpe skipasu, na ktorom je uvedené registračné číslo lístka. Zákazníkovi bude tento skipas opätovne nakódovaný. V prípade mechanického poškodenia spôsobeného držiteľom skipasu bude držiteľovi vydaný náhradný sezónny skipas za zálohu 3 Eur za bezkontaktnú čipovú kartu.

6.2. V prípade straty alebo odcudzenia skipasu je  držiteľ skipasu povinný túto skutočnosť bezodkladne (t.j. ihneď po zistení) oznámiť v pokladni strediska spolu s dokladom o kúpe skipasu, na ktorom je uvedené registračné číslo lístka. Za zálohu 3 Eur za bezkontaktnú čipovú kartu mu bude vystavený náhradný skipas. Za preukázateľné oneskorené nahlásenie straty alebo odcudzenie skipasu nevzniká držiteľovi skipasu žiadny nárok na akékoľvek odškodnenie za dni použitia skipasu. 
 
7. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY, REKLAMÁCIA A NÁHRADA CESTOVNÉHO

7.1. Prevádzkovateľ ako predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má skipas pri jeho zakúpení držiteľom skipasu ako kupujúcim. Držiteľ skipasu sa zaväzuje skontrolovať si požadované údaje pred prevzatím skipasu v pokladni prevádzkovateľa, resp. v samoobslužnom automate.

7.2. Reklamáciu je možné podať v pokladni lyžiarskeho strediska, alebo poštou na adresu Tále, a.s., Tále 100, 977 01 Brezno. 

7.3. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, môže držiteľ skipasu požadovať jej bezplatné odstránenie. Prevádzkovateľ ako predávajúci odstráni vadu v primeranej lehote podľa dohody s držiteľom skipasu. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu skipasu s prihliadnutím na povahu skipasu a povahu a závažnosť vady. V prípade nedohodnutia sa s držiteľom skipasu je lehota určená na 7 kalendárnych dní.

7.4. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá bráni tomu, aby sa skipas mohol riadne užívať ako skipas bez vady, má držiteľ skipasu právo od zmluvy odstúpiť. To isté právo má držiteľ skipasu ako kupujúci pri odstrániteľných vadách, ak pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád
nemôže skipas riadne užívať.

7.5. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá nebráni riadnemu užívaniu skipasu, má držiteľ skipasu ako držiteľ skipasu  právo na primeranú zľavu z ceny.

7.6. Držiteľ skipasu ako kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy aj vtedy, ak ho prevádzkovateľ výslovne ubezpečil, že skipas má určité vlastnosti, najmä vlastnosti vymienené prevádzkovateľom, alebo že skipas nemá žiadne vady, a toto ubezpečenie sa ukáže nepravdivým. Na odstúpenie od zmluvy môže využiť formulár zverejnený prevádzkovateľom.

7.7. Prevádzkovateľ sa zaväzuje, že v každom prípade bude posudzovať práva zo zodpovednosti za vady individuálne a bude sa snažiť maximálne vyjsť držiteľovi skipasu ako kupujúcemu v rámci svojich možností v ústrety.

7.8. Držiteľ skipasu má právo na základe zakúpeného skipasu na riadne poskytnutie služieb prepravy lyžiarskymi vlekmi v dohodnutom alebo bežnom rozsahu, kvalite, množstve a termíne po zakúpení skipasu. Držiteľ skipasu je oprávnený uplatniť práva z poskytovanej služby – prepravy až do času skončenia platnosti skipasu.

7.9. Držiteľ skipasu je povinný pri uplatnení reklamácie predložiť skipas a doklad o úhrade. Bez ich predloženia si prevádzkovateľ vyhradzuje právo odmietnuť prijatie reklamácie.

7.10. Prevádzkovateľ po preskúmaní uplatnenej reklamácie rozhodne o spôsobe vybavenia reklamácie ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 pracovných dní. Lehota na vybavenie reklamácie nepresiahne 30 dní odo dňa jej uplatnenia. Pre účely vybavenia reklamácie je držiteľ skipasu povinný poskytnúť svoje kontaktné údaje, prostredníctvom ktorých bude vyrozumený o spôsobe vybavenia reklamácie v prípade, že nie je možné vybaviť reklamáciu ihneď po jej uplatnení. Držiteľ skipasu je povinný pri vybavovaní reklamácie poskytnúť prevádzkovateľovi potrebnú súčinnosť vyžadovanú prevádzkovateľom na adekvátne vybavenie reklamácie.

7.11. Držiteľovi skipasu môže prevádzkovateľ poskytnúť náhradu  cestovného za deň, v ktorom sa neuskutočnila preprava v dôsledku výpadku prevádzky dopravného zariadenia na dobu dlhšiu ako 90 minút z akejkoľvek príčiny (napr. pokazenie lyžiarskeho vleku, vis maior,…)  a zároveň došlo k zníženiu prepravnej kapacity lyžiarskych vlekov ako dopravných zariadení strediska – v prípade, ak nie je ani jeden z vlekov H130 a H100 v prevádzke: 

a) v čase do 12:00 hod. má držiteľ skipasu nárok na náhradu cestovného, a to vo forme 1-dňového skipasu platného v stredisku Ski Tále.
b) v čase od 12:00 hod. má držiteľ skipasu nárok na náhradu cestovného, a to vo forme 4-hodinového skipasu platného v stredisku Ski Tále.

7.12. Náhradný skipas sa poskytuje len na jedno a viacdenné skipasy a rodinné skipasy.

7.13. Náhradný skipas sa neposkytuje na 4-hodinové skipasy a večerné lyžovanie.

7.14. Nárok na získanie náhradného skipasu zaniká, pokiaľ držiteľ skipasu vykoná po spustení vlekov do prevádzky min. 1 prechod cez turniket.

7.15. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na individuálne posúdenie každého prípadu reklamácie služieb a posúdenie oprávnenosti reklamácie a požiadaviek držiteľa skipasu, poskytnutia náhrady cestovného, jeho spôsobu alebo výšky.

7.16. Držiteľ skipasu po jeho kúpe berie na vedomie, že skipasy, ktoré nebudú k vybranému dátumu začiatku čerpania využité, nie je možné ich spätne stornovať ani ich platnosť predĺžiť a držiteľ skipasu nemá nárok na vrátenie kúpnej ceny za tieto lístky.

7.17. Vzhľadom na povahu a konštrukciu prepravných zariadení prevádzkovateľ nezodpovedá za prípadné znečistenie na oblečení a výstroji spôsobené v prípade nepriaznivého počasia (dážď). Lyžiar môže eliminovať prípadné škody dôsledným dodržiavaním lyžiarskej stopy na vleku vo vzdialenosti 0,5 metra od osi ťažného lana.

7.18. Prevádzkovateľ lyžiarskeho strediska nezodpovedá za škody spôsobené dôsledkom vyššej moci, prírodných podmienok, počasia, vlastnou vinou poškodeného alebo tretej osoby, vrátane nezavineného výpadku elektrického prúdu trvajúceho nepretržite menej ako 90 minút, ako aj za všetky nepríjemnosti, nezávislé od konania zamestnancov, resp. poverených osôb prevádzkovateľa.

7.19. Kúpou skipasu, online skipasu vyzdvihnutého v zmysle VOP na online predaj a/alebo využívaním služieb v stredisku Ski Tále sa návštevník, držiteľ skipasu, lyžiar zaväzuje dodržiavať pokyny povereného zamestnanca, resp. poverenej osoby prevádzkovateľa, prepravné podmienky, tento prevádzkový poriadok a Biely kódex, ktorý je zverejnený na webovej stránke spoločnosti www.tale.sk a dostupný v stredisku Ski Tále. Prevádzkovateľ je oprávnený skipas znehodnotiť (zablokovať) a znemožniť tak jeho držiteľovi využívanie služieb v stredisku Ski Tále v prípade zistenia, že skipas na využívanie služieb lyžiarskeho strediska používa osoba, ktorá nie je oprávnená ho používať. Zľavnené skipasy sú platné len s preukazom preukazujúcim nárok na vydanie zľavneného skipasu. V prípade znehodnotenia skipasu z dôvodu porušenia prevádzkového poriadku, prípadne iných organizačných predpisov prevádzkovateľa či platných právnych predpisov platných na území SR (v prípade zneužívania skipasu a z toho vyplývajúceho neoprávneného využívania služieb poskytovaných v stredisku Ski Tále) nemá držiteľ skipasu nárok na akúkoľvek finančnú alebo nefinančnú náhradu za nemožnosť využitia služieb poskytovaných v stredisku Ski Tále, ani nárok na vrátenie návštevníkom zaplatenej ceny alebo jej alikvotnej časti.

7.20. Skipas neoprávňuje jeho držiteľa na vykonávanie akejkoľvek podnikateľskej či inej zárobkovej činnosti (vrátane činnosti lyžiarskych škôl) na lyžiarskych tratiach a dojazdových lyžiarskych plochách bez predchádzajúceho písomného súhlasu spoločnosti Tále, a.s. ako prevádzkovateľa a príslušných povolení v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov. Bez súhlasu prevádzkovateľa platí zákaz využívania lyžiarskych tratí a dojazdových lyžiarskych plôch na reklamné účely (napr. umiestňovanie predajných stánkov, reklamných zariadení a iné).

8. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

8.1. Prevádzkovateľ používa kamerový systém a podmienky a rozsah spracovania OÚ na tento účel sú zverejnené na stránke https://gdpr.somi.sk

8.2. Osobné údaje dotknutých osôb sú spracované v zmysle zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
                                                   
9. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
 
9.1.  Tento prevádzkový poriadok  nadobúda platnosť a účinnosť  dňom 25.12.2024 a je platný a účinný počas celej zimnej lyžiarskej sezóny 2024/2025. 

9.2. Pokiaľ je niektoré ustanovenie  tohto prevádzkového poriadku neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto tohto ustanovenia bude použité ustanovenie podľa príslušných právnych predpisov, ktoré je tomuto neplatnému alebo neúčinnému ustanoveniu najbližšie. Ostatné ustanovenia neplatnosti alebo neúčinnosti takéhoto ustanovenia nie sú dotknuté. 

9.3. V otázkach neupravených týmto prevádzkovým poriadkom sa práva a povinnosti prevádzkovateľa, lyžiarov, návštevníkov, prípadne iných osôb tu neuvedených riadia príslušnými ustanovenia zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, prípadne inými právnymi predpismi 

9.4. Prevádzkovateľ je oprávnený meniť alebo doplniť znenie tohto prevádzkového poriadku. 

9.5. Za platné a účinné je považované znenie prevádzkového poriadku, ktoré je zverejnené prevádzkovateľom na verejne dostupných miestach – na webe prevádzkovateľa a v pokladniach prevádzkovateľa.

9.6. Neoddeliteľnou súčasťou tohto prevádzkového poriadku Tále, a.s. je aj Biely kódex dostupný na www.tale.sk. 

9.7. Držiteľ skipasu má právo si svoje práva a nároky uplatniť a riešiť aj mimosúdnym spôsobom a za týmto účelom podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa zák. č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „ARS“). Subjekty ARS je možné nájsť na stránke https://www.mhsr.sk/.
 
V Hornej Lehote, dňa: 25.12.2024